Lastik değişim zamanı, diş derinliği 3 mm’nin altına düştüğünde veya lastikte çatlak, balon, yarık gibi hasarlar oluştuğunda gelmiş demektir. Ayrıca yaz–kış lastiği geçiş dönemlerinde hava sıcaklığı 7°C’nin altına veya üstüne çıktığında lastik değişimi önerilir.
Profesyonel şekilde yapılan lastik tamiri güvenlidir. Ancak yanak bölgesindeki hasarlar veya büyük kesiklerde tamir önerilmez. TTP Lastik & Oto Bakım’da önce lastik detaylı incelenir, tamir mümkünse güvenli şekilde onarılır.
Lastiklerin doğru sıcaklık, nem ve ışık koşullarında saklanması çatlama, sertleşme ve deformasyon riskini azaltır. Lastik oteli, lastik ömrünü uzatarak sürüş güvenliğini artırır ve evde yer kaplamanın önüne geçer.
Evet. Eğilmiş jantlar titreşim, direksiyon dengesizliği ve düzensiz lastik aşınmasına neden olur. Jant düzeltme ve onarım işlemleri sürüş konforu ve güvenliği için önemlidir.
Periyodik bakım genellikle her 10.000 – 15.000 km veya yılda bir kez yapılmalıdır. Aracın modeline ve kullanım koşullarına göre bu süre değişebilir.
Yağ değişimi gecikirse motor içerisindeki sürtünme artar, motor performansı düşer ve ciddi motor arızalarına neden olabilir. Bu da yüksek maliyetlerle karşılaşmanıza yol açar.
Ön düzen ayarı; direksiyon hakimiyetini artırır, lastiklerin eşit aşınmasını sağlar ve yakıt tüketimini düşürür. Direksiyonun sağa–sola çekmesi veya düzensiz aşınma varsa ön düzen ayarı gereklidir.
Balans ayarı yapılmazsa araç yüksek hızda titrer, yol tutuş azalır ve lastikler düzensiz aşınır. Balans ayarı, tekerleklerin ideal ağırlık dengesini sağlayarak konforlu sürüş sunar.
TPMS arızası, lastik basınç sensörünün basıncı doğru okuyamadığını veya sensörün bozulduğunu gösterir. Bu durumda yanlış uyarılar gelebilir ve lastik basıncı göz ardı edilirse patlama riski artar.
Kullanıma ve iklim koşullarına göre aküler genellikle 2–4 yıl arasında dayanır. Aracın geç marş basması veya elektriksel arızalar akünün zayıfladığını gösterir.
Aracı kullanırken ses, vuruntu, titreme, yol tutuş kaybı veya direksiyon dengesizliği gibi belirtiler varsa alt takımda problem olabilir. Sürüş güvenliği için alt takım arızaları ihmal edilmemelidir.
Genellikle 20.000 – 40.000 km arası değişim önerilir. Balatalardan ses gelmesi, fren mesafesinin uzaması veya pedal sertliği gibi belirtiler değişim zamanı geldiğini gösterir.
Evet. Elektrikli araçlarda daha ağır batarya yapısı olduğundan düşük yuvarlanma dirençli, dayanıklı ve sessiz lastikler tercih edilmelidir. TTP Lastik & Oto Bakım’da tüm EV lastik seçenekleri bulunur.
Binek araçlar, SUV, 4x4, hafif ticari ve ticari araçlar dahil tüm segmentlere lastik, jant ve oto bakım hizmeti sunuyoruz.
Kış lastiği için sıcaklık 7°C altına düştüğünde, yaz lastiği için ise bu değer üzerine çıktığında geçiş yapılmalıdır.
Hayır. Rot ayarı direksiyon bağlantılarını, ön düzen ise tüm açıları kapsar. Genelde ikisi birlikte yapılır ancak farklı işlemlerdir.
Ayda bir kez lastik basıncı kontrol edilmelidir. Uzun yola çıkmadan önce kontrol etmek güvenlik açısından önemlidir.
Evet. Büyük jantlar daha sportif bir görünüm sağlar ancak yakıt tüketimini artırabilir. Doğru lastik-jant kombinasyonu seçmek çok önemlidir.
Aracın kullanım tarzı, lastik ebatları, mevsim koşulları ve sürüş beklentilerine göre lastik seçilir. Uzmanlarımız size en uygun önerileri sunar.
Randevu önerilir ancak zorunlu değildir. Yoğunluğa göre aynı gün içerisinde hızlı şekilde hizmet verilebilir.
Doğru basınç, düzenli rot–balans, aşırı yükten kaçınma ve agresif sürüşten uzak durmak lastik ömrünü ciddi şekilde artırır.
Profesyonel ekipmanlarla yapılan akü değişimi genellikle 10–15 dakika içinde tamamlanır.